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Hackers stole the personal data of 57 million customers and drivers from Uber Technologies Inc., a massive breach that the company concealed for more than a year. This week, the ride-hailing firm ousted its chief security officer and one of his deputies for their roles in keeping the hack under wraps, which included a $100,000 payment to the attackers.
So zumindest berichtet Bloomberg. Traurig, dass man nicht nur die Behörden nicht informierte, sondern auch die loyalen Uber Kunden vergass. Auch wenn der neue CEO Besserung verspricht, viel Negatives bleibt in Verbindung mit der Marke Uber zurück.
“None of this should have happened, and I will not make excuses for it,” Dara Khosrowshahi, who took over as chief executive officer in September, said in an emailed statement. “We are changing the way we do business.”
Ich fahre übrigens in Asien immer mit Grab – welches es in Hong Kong und China leider nicht gibt. In China gibt es Didi ChuXing. In Hong Kong bleibt leider oft keine andere Wahl als mit Taxis (die ohne Meter fahren wollen) oder halt eben mit Uber zu fahren.